zaterdag 30 maart 2013

Joep

Toen ik de aap op de voorkant van dit boek zag kon ik het natuurlijk niet laten: letterlijk en figuurlijk verkocht....
Er staan veel leuke gebreide dieren in dit boek, maar deze vrolijke vriend wilde ik als eerste maken.


Het breien op zich is geen punt, ik vind alleen het in elkaar zetten zo'n gedoe.
Vooral dat donkerbruin moet je echt bij daglicht doen, anders is het  bijna niet te zien.
Alles bij elkaar nog een flinke klus: hij is maar liefst 40 cm. lang, en er zit bijna een hele zak vulling in!
(Misschien achteraf  iets teveel vulling, hij heeft wel een lichtelijk overgewicht)
Komt ook  een beetje door het model,  het geeft hem eigenlijk juist wel een hoog knuffelgehalte.
Het snoetje is vaak lastig vind ik, om de juiste gezichtsuitdrukking te krijgen, maar ik ben zeer tevreden.
Hij doet me denken aan het aapje dat mijn zusje vroeger had: Joep.

Joep is te koop en de opbrengst gaat naar de stichting lieke wil leven






2 opmerkingen: