zondag 14 april 2013

daar komt de bruid

Gisteren  bruiloft gehad van één van onze koorleden.
's middags tijdens de plechtigheid met ons popkoor gezongen,'s avonds feest!
Een mooie dag: goed weer (beetje koud, maar in ieder geval droog) een mooie locatie en een prachtig bruidspaar, wat wil je nog meer.
Natuurlijk hoort er bij zo'n feestlijke dag ook een kadootje.
Gewoon geld geven vind ik nogal saai, maar in een mooie glazen pot gevuld met gelukshartjes en en een gehaakt bruidspaar is het een leuk geheel  geworden


Het patroon komt uit het boekje gelukspoppetjes haken van Annemarie Aerts.
Ik heb er wel het een en ander aan veranderd om ze een beetje op het bruidspaar te laten lijken


Een flitsend kapsel voor de bruid. De jurk klopt achteraf niet helemaal..
Of helemaal niet eigenlijk: de bruid droeg een prachtige paarse jurk, en van een sluier was al helemaal geen sprake. Tussendoor thuis nog maar gauw even een paarse bloem op het jurkje gemaakt: toch nog iets paars.



 Voor de bruidegom een prachtige bril.
Met dank aan Bob, die al heel wat brilletjes gemaakt heeft voor mijn gelukspoppetjes.
Ik heb aardig zitten worstelen met de bruidegom (de gehaakte variant dan natuurlijk)
Het wilde maar niet echt lukken om hem er als een bruidegom uit te laten zien.
Tja.. en nu ik de foto zo bekijk..
Volgende keer toch maar een andere kleur strikje maken: dit lijkt wel erg veel op een grijze baard.
In  combinatie met het  zwarte hoedje erboven heeft het een aardig hoog 'vader Abraham' gehalte.



Er is ook weer een blogvolger bij gekomen, welkom!






1 opmerking: