woensdag 22 mei 2013

spiderman

Het heeft de nodige moeite gekost, maar daar is ie dan..spiderman!!
Helaas nergens een (gratis) patroon van deze stoere bink te vinden, dus noodgedwongen zelf maar aan het ontwerpen gegaan.
Gelukkig kreeg ik af en toe wat raad van man en jongste zoon: die hebben wat meer kijk op menselijke verhoudingen dan ik.
Hoofd te klein, buik te dik, armen te lang.. Het was elke keer net niet goed naar m'n zin, dus dan maar weer uithalen en overnieuw beginnen.
Toen de pop zelf eenmaal af was volgde nog een zeer lastig klusje: de spinnenwebben..
Vooral het hoofd heeft nogal wat gezucht en gesteun opgeleverd. ( 'leuk zo'n hobby" is het commentaar hier van de mannen)
Misschien ben ik ook wel wat te perfectionistisch, maar voila.
De spin zelf is zowaar in één keer goed gelukt !
Zoon heeft de foto gemaakt, en nu ik hem zo zie vind ik hem toch wel erg leuk geworden.
Gelukkig heb ik opgeschreven hoe ik het gedaan heb.
Nu heb ik gelijk een basispatroon waar ik eventueel ook een batman of superman van kan haken
Wie weet..



De opbrengst gaat naar de stichting lieke wil leven

1 opmerking: