dinsdag 1 oktober 2013

geitenwollen-sokken muis

Laatst kreeg ik van iemand een grote zak vol bollen en resten wol. Hèèrlijk, daar wordt ik blij van! (Man is iets minder blij: hij moet zich op zolder eerst door een enorme wol-voorraad heen worstelen voordat hij bij zijn eigen spullen achter het luik kan. ) Er zaten ook een paar bollen grijs gemeleerde wol in. Ideaal voor mijn muizenkolonie dacht ik zo. En zo ontstond Markus: een echte geitenwollen-sokken muis.








Het is wel wat lastig om mee te haken, er zit een onregelmatig kleurverloop in en ook de dikte van het draad wisselt.  Nou ben ik nog al erg van de symetrie, maar het geeft ook wel weer iets grappigs.
Af en toe zit er een heel lichtgekleurd stuk  draad tussen, daar kon ik precies zijn kopje van maken.




Man vond Markus er nog al geschrokken uit zien. Tja.. als je hem zo tussen z'n twee broertjes ziet zitten heeft ie inderdaad wel een erg wit koppie.. 'Beetje bleek om de neus'



Nog wol zat over, dus de volgende muis is alweer in de maak.


fijne zonnige dag, Jolanda

5 opmerkingen:

  1. oooh wat een schatje!!!
    Zo leuk ook om ze alledrie te zien zitten op dat mooie bankje <3

    Je vorige blogje heb ik even gemist door omstandigheden, sorry...
    Fijn dat je blij met de post bent lieve meid, met liefde voor je gemaakt.
    Ik geniet elke dag van Lizelotje , en denk daardoor elke dag aan je. Ook al reageer ik niet altijd op je blog, maar dat lukt me soms helaas niet ..

    Dikke kus Liefs xxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je muizen zijn allemaal even leuk en mooi, het zijn nooit dezelfde, maar ze zijn toch wel familie van elkaar dat zie je zo :) Ze horen toch wel bij elkaar :)
    En deze uit sokkenwol is net zo speciaal met dat kleurverloop!
    Ik vind hem heel geslaagd!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke muizenfamilie! Ik heb hier ook een bak vol bollen sokkenwol. Ik wil ooit wel weer eens sokken breien, maar heb er ook al eens een muis mee gehaakt. Het leent zich prima voor ami´s. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Smelt, smelt, wat een prachtige muis weeral. De familie groeit aardig ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een heerlijke muizenfamilie is het aan het worden.

    BeantwoordenVerwijderen