dinsdag 14 oktober 2014

babypopje

Dinsdag poppendag!
Al een tijdje was ik van plan om een babypopje te ontwerpen.
Het idee zat al wel in mijn hoofd, en na een avondje haken was daar ineens... Puck!!




Deze kleine dreumes is 20 cm groot, de mollige armpjes en beentjes, het speentje en de luier maken er een echte baby van.




Het bedje maakte ik van een plastic mandje van de wibra (0,39 cent) 
Met het gehaakte randje erom wordt het ineens een soort wiegje.







Voor het dekentje haakte ik kleine vierkantjes in roze en paarstinten. Door het aan elkaar naaien ontstaat er een soort 'patchwork dekentje'. Een wit randje erom en voila.


De jongensvariant is inmiddels al in de maak.
Leuk om kado te geven aan een kindje dat er een broertje of zusje bij gekregen heeft




Het patroon ben ik aan het uitwerken en is binnenkort te koop.

Wil je meer poppennieuws zien? neem dan gauw een kijkje bij:


fijne dag, Jolanda

5 opmerkingen:

  1. Heel leuk gemaakt, Jolanda!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooo smelt, smelt, zo mooi. En dat dekentje en dan het wiegje en niet te vergeten dat tutje (fopspeen) . Dat heb je mooi ontworpen.
    Grtjs
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, hier wordt je toch gewoon verliefd op, wat een dotje! Leuk wiegje gemaakt van een mandje en dat dekentje is echt top!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kunstig! Dat is echt een heel leuk setje met dat lieve popje en dat mooie dekentje in dat leuke wiegje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, dat is echt prachtg gedaan! Ne dikke proficiat! :-)

    Groetjes
    Peggy

    BeantwoordenVerwijderen