dinsdag 20 oktober 2015

familie Poppenmans gaat verhuizen

Eindelijk is het dan zo ver, de familie Poppenmans gaat verhuizen.
Na hard werken is het poppen paleis bewoonbaar geworden.
Nog niet alles is klaar, maar er kan geslapen, gegeten en gebadderd worden.

Voordat de familie zijn intrek neemt is er eerst nog een verrassing voor broertje: er is een zusje bijgekomen!



Nou ja, zusje... zeg maar gerust zus. Het is een beetje een flink uit de kluiten gewassen dame geworden.
Maar goed, broertje is er dolgelukkig mee: eindelijk een speelkameraadje!




Even een familieportret:


en zo ziet het huis van de familie Poppenmans er inmiddels al uit.



Grappig hoe je van wat 'waardeloos materiaal' een prachtig interieur kunt maken.
een bankstel van schuursponsjes, bekleed met een gehaakte hoes van restjes wol.
Een houten bakje waar kraaltjes ingezeten hebben wordt de boekenkast.




Een dop van een fles allesreiniger wordt een schemerlamp, met een balonnenstokje  als voet.


Dit prachtige tweepersoonsbed is een opbergmandje (action). Het matras is gemaakt van een wegwerpwashandje, de lakentjes van en de vloerkleedjes zijn lapjes bedrukt vilt (action)
Twee roze wasmiddel-doppen doen dienst als nachttafeltje


Het is een beetje passen en meten, maar dan gaat het precies: samen in het knusse bed.



De kinderen slapen op zolder, in bedjes gemaakt van plastic bakjes met dopjes als poten.


dat ligt best lekker!



slaap je al broertje??


                                   

De badkamer heeft een heerlijk ligbad. Een zeeppompje doet dienst als kraan.
De w.c is wel een echt pronkstuk geworden! 
In een appelmoeskuipje zag ik ineens een wcpot. Manlief maakt er van wat restjes hout een prachtig toilet van, compleet met bril



He zeg hallo, je gaat toch niet zitten stinken he, ik zit hier in bad!


Eh vader... die bril kan niet omhoog hoor, dat werd iets te ingewikkeld allemaal.
Dus graag even gaan zitten de volgende keer..



Wat een heerlijk project om mee bezig te zijn. 
In elk dopje of stokje zie ik wel weer iets voor in het huis, dus het interieur kan de komende tijd nog wel wat uitgebreid worden.

Eind van de week komt mijn nichtje logeren. Op dit moment liggen haar interesses vooral bij het leren lezen, dus of ze  heel veel met het poppenhuis zal spelen is de vraag.. 
Wel vindt ze het vast heel leuk om mee te denken over wat er nog bij moet komen in het huis.
En hoe gaan de poppetjes heten? 

wordt vervolgd!

meer poppennieuws zien? neem ook eens een kijkje bij:









7 opmerkingen:

  1. Fantastisch, Jolanda, echt heel leuk hoe je al die meubeltjes hebt gemaakt, soms met een beetje hulp. En het is een leuk gezin geworden. Ik wens je nichtje er vast veel plezier mee. Jij hebt er in ieder geval al veel lol van en het is heel leuk dat wij ook zo mee mogen genieten!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha, ik zie het zo voor me ;) Gooi maar weg, o nee hoor dat kan ..... zijn voor het poppenhuis. Ook nog eens goed voor het milieu. Tuurlijkmis broer blij met een grote zus. Volgens mij gaat je nichtje echt wel met het poppenhuis spelen, ik geloof nooit dat ze het kan weerstaan. Je hebt echt eer van al je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat is dit al een fantastisch poppenhuis geworden Jolanda, echt prachtig! En ik kan het me voorstellen, eenmaal je begint met de inrichting zie je in elk knopje, dopje of stokje iets om te gebruiken hiervoor. Je hebt het echt geweldig leuk gedaan! Zus is ook wel leuk geworden, ze zal het vast prima vinden met broertje. Benieuwd hoe het nichtje zal reageren.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wart superschattig allemaal! Echt heel knap bedacht én gemaakt!
    Het zal me daar een gezellige boel worden.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontzettend leuk! Ik heb een keel zo poppenhuis met geld beplakt gegeven op een bruiloft (ik had ze gevraagd wat ze wilden hebben, een huis, nou dat werd geregeld). Dat hos had ik voor weinig op de kop getikt. Maar nu ik dit zie. Door wil ik ook wel. Mooi project boor de zomermaanden.

    Waar heb je het patroon van n de poppetjes vandaan?

    Groetjes Geeske (http://Creatievesien.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Geeske,
    de poppetjes zijn eigen ontwerp. De patronen heb ik uitgeschreven en zijn te koop (zie kopje patronen) De opbrengsten van de kooppatronen gaan naar een goed doel.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen